söndag 21 november 2010

Katten Nikita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nikita på Södertälje Katthem.

Nu har det varit öppet hus igen. Det var några besökare här, och en gång, när det var en familj inne i vårt rum, kom blogghjälpen in i min bur och bar resolut ut mig, så de skulle få titta närmare på mig. Men familjen kunde ändå inte bestämma sig, utan skulle återkomma.


Det hade i alla fall det braiga med sig att jag fick sitta i blogghjälpens famn och bli kelad med en lång stund. Hon sa att jag var jättemysig och att hon skulle börja lyfta fram mig nu när vi har öppet hus, så jag inte gömmer mig så mycket. Det verkar ju jätteläskigt… fast lite kul också faktiskt.

Nu har kvällspatrullen kommit. Det är snälla tjejer som serverar kvällsmål till oss och ser till att vi har det bra inför natten

10 kommentarer:

  1. Vad finurligt av blogghjälpen att lyfta fram dig! Då blir det nog lättare för kattsugna människor att se dig. Och även om den här familjen ville fundera lite, så blir ju du mer och mer van vid främmande människor, samtidigt som du är trygg hos blogghjälpen. Snart kommer nog dina människor, Nikita. *tröstbuff* Kurr och burr.

    SvaraRadera
  2. Oj vad modig du var Nikita! Det var jättebra gjort av blogghjälpen, snart skall du se att nån fastnar för dig så söt och snäll som du är!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  3. Hoppas att de förstod vilken fin katt du är. Bra idé av Blogghjälpen att visa vilken gosig katt du är. Vi håller alla tassar vi har och matte håller tummarna för att dina människor kommer nu. Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Blogghjälpen har ju en poäng ju. Det är ju inte så lätt att se din vackra päls om du ligger och gömmer dig. Fast jag förstår att det kan kännas lite otäckt i början. Men det blir snart bättre.

    SvaraRadera
  5. Inget ont som inte har något gott med sig!
    Läskigt och spännande på en gång gissar jag.
    Och gos kan man inte få för mycket av.

    SvaraRadera
  6. Findus, Isak och Rasmus, det är nog bra att jag blir framlyft lite grann. Blogghjälpen säger att jag fortfarande har lite dåligt självfötroende.

    SvaraRadera
  7. Alice, visst är jag modig? Snart kanske jag går fram till männiksor utan att nån behöver lyfta fram mig.

    SvaraRadera
  8. Dui och Deco, jag vet inte säkert om de förstod vilken fin katt jag är, men blogghjälpen säger att det kommer flera, och snart kommer nån som förstår.

    SvaraRadera
  9. Sippo, blogghjälpen säger också att jag kommer bli modigare snart. Och sen kanske jag får ett eget hem, precis som du.

    SvaraRadera
  10. Max och Måns, visst är det både läskigt och spännande, fast blogghjälpen säger att hon tror att jag snart kommer att tycka att det bara är spännande. Hoppas det.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...