torsdag 11 november 2010

Katten Nikita berättar från Södertälje Katthem

Hej, det är Nikita på Södertälje Katthem.

Idag får ni inte se nån bild på mig, för blogghjälpens vanliga dator krånglar, så hon jobbar på en annan dator än hon brukar, och där har hon ingen bild på mig. Knäppt va?

Annars har det varit en riktigt ruskig dag här. Det började med att vi tittade ut genom fönstret. Då var det alldeles fullt med vit/blåa bilar utanför och det sprang omkring en massa människor. Jag som har varit ute förut innan jag kom hit, förstod att det var poliser. Först trodde jag att det var nån som varit dum mot nån katt som jagades.

Men så var det inte. Vårt katthem är ju en del av en restaurangskola. Det visade sig att det var skolan som var bombhotad! Det var jätteläskigt, för vi visste ju inte om vi skulle sprängas i luften. Det hade varit väldigt ruskigt. Eleverna som var i skolan fick gå hem, men vi har ju ingen annanstans att ta vägen, så vi fick stanna kvar.

Efter några timmar gav sig polisen av, utan att ha hittat något.

Hoppas inget sånt här händer igen. Vi var väldigt oroliga och det var tur att vi fick godis soms tröst på kvällen.

8 kommentarer:

  1. Uschjam, vad otäckt! Bombhot och så inte ha någonstans att ta vägen. Sådana där busar som kommer med hot kan ju inte ha alla hjärnceller på plats. Inte för att man ska hota eller förstöra något över huvud taget, men det är definitivt AJA BAJA om det finns levande varelser som kan skadas. *fräs* Kurr och burr.

    SvaraRadera
  2. Vad läskigt. Tur att det inte fanns något där. Vi håller med Stationskatterna. Tröstbuffar

    SvaraRadera
  3. Men fyjam vad otäckt! Tänk om det verkligen hade funnits en bomb, hade de bara lämnat er där då? *ryser* Så kan man ju inte göra! *stampar med tassarna* Vilken tur att det inte hände något. Bra att ni fick godis som tröst.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. Men uschjam så otäckt. Det var verkligen tur att det inte fanns någon bomb. Jag förstår verkligen att ni var oroliga. Tur att ni fick godis som tröst.

    SvaraRadera
  5. Findus, ISak och Rasmus, visst är det AJABAJA om man hotar levande varelser. Dumma dom som gör så.

    SvaraRadera
  6. Dui och Deco, ja det var verkligen tur att det "bara" var ett hot. Men hur tokig kan man bli?

    SvaraRadera
  7. Alice, jag tror det finns tvåbeningar som inte har nåt att göra och då tänker de ut sånt här istället för att göra nåt trevligt. De är jättedumma, tycker jag.

    SvaraRadera
  8. Sippo, det var verkligen tur att vi fick godis som tröst. Det var vi värda eftersom vi varit så oroliga innan.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...