söndag 19 september 2010

Katten Nikita på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är Nikita på Södertälje Katthem.

Så har det varit öppet hus igen, men det var ingen som var intresserad av mig eller nån av mina kompisar i min bur. Det är lite konstigt, tycker vi. Vi är nämligen jättetrevliga och duktiga.

Men dagen var inte helt misslyckad. Vi fick godis av blogghjälpen. Sen berättade hon nåt väldigt trevligt, Nämligen att det är mer godispengar på väg till oss katter på Södertälje Katthem från våra bloggkompisar Mozart och Vincent.

Kassören är förvarnad och lovar säga till så fort pengarna kommer ut.

Jag har sagt till blogghjälpen att då får hon kasta allt hon har för tassar, kasta sig i bilen, åka och köpa godiset och komma hit med det och dela ut. Vet ni vad hon säger då? ”Jag ska skynda mig så mycket jag kan”. Det räcker ju inte tycker jag. Det kan ju betyda att hon gör annat innan hon fixar godiset och kommer hit med det. Jag tror jag får ta ett allvarligt jam med henne om detta.

12 kommentarer:

  1. Era människor kommer, det tar lite längre tid ibland. Mozart och Vincent är gulliga dem. Tröstbuffar

    SvaraRadera
  2. Synd att ingen visade något intresse för dig och dina vänner. Man märker ju direkt på hur du bloggar att du är en kanontrevlig kisse. *nosbuffar* Tur att ni får lite extra godispengar som tröst. Men ni får verkligen jama allvar med blogghjälpen så hon inte gör massa annat innan som tar tid. Förutom att rädda andra katter såklart.

    SvaraRadera
  3. Ni får inte ge upp, rätt vad det är kommer era människor, även fast det tar tid ibland. Men det är ju bättre att vänta lite längre och få "rätt" människa än att det skulle bli fel. Jag tycker du gör rätt i att jama allvar med blogghjälpen så att hon förstår att godiset har allra högsta prioritet.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. Tänkte höra om Du vet något om den Mamma katt med sina ungar under balkong på Prästgårdsvägen 5 i Geneta, som sköts av ett äldre par och Rose-Marie. Hur tänker de gå till väga med att fånga in dem alla, innan det blir för ruggigt ute.
    Har pratat med Rose-Marie,så jag vet att de har dem under uppsikt. Jag har ju en liten att se till nu när husse ligger på sjukhus.Han blev kvar när de hämtade Mamma katt och hans syskon, han gömde sig under badkaret.Det var hans räddning. Gäsper, Kasper eller lille gubben,ja kärt barn har många namn.Lite rädd,skygg tror hela tiden någon ska sno hans mat.Han var minst utav dem, blev nog undan skuffad av de andra syskonen.Har vuxit till sig lite, men väldigt mager.Avmaskad.Hoppas Du får komma till ett hem snart.Jag såg inte Dig när jag besökte katthemmet, då det var loppis.
    Tass från Mi

    SvaraRadera
  5. Men Kära Niktia, var det ingen som var intresserad av er denna gång heller, *SUCK*
    Men vi jamar som Alice:
    Men det är ju bättre att vänta lite längre och få "rätt" människa än att det skulle bli fel.
    Så det är nog bättre att vänta till dom rätta tvåbeningar kommer istället, mjau
    Så bra att det är pengar på väg, så blogghjälpen kan åka och köpa kattgodis åt er alla.

    Nosbuffar
    Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan

    SvaraRadera
  6. Nog kommer din människa, ska du se. Under tiden får du hjälpa blogghjälpen, så att allt på katthemmet blir bra ordnat. Snällt att skicka godispengar! Jama allvar med blogghjälpen, så att hon förstår att detta måste prioriteras. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  7. Dui och Deco. Jag hoppas också mina människor kommer snart. Och jag håller med om att Mozart och Vincent är jättesnälla.

    SvaraRadera
  8. Sippo, vad kul att du tycker jag är bra på att blogga. Det var lite svårt i början, men nu tycker jag det går bättre. I morgon ska jag ta ett ordentligt jam med blogghjälpen må du tro.

    SvaraRadera
  9. Alice, blogghjälpen säger också att det är bättre att vänta lite längre och att det blir rätt människa som kommer än att det går fort och det blir fel. Hon tycker det är jättetråkigt när nån av oss kommit till fel hem. Det händer inte ofta, men att det händer en enda gång tycker hon är bedrövligt.

    SvaraRadera
  10. Hej Vitsippan. Blogghjälpen har svarat dig i ett separat mail.

    SvaraRadera
  11. Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan, jag vet att det är bättre att vänta på rätt människa, men det är lite trist att det ska ta sån tid. Fast med lite godis i magen går ju tiden fortare.

    SvaraRadera
  12. Findus, Isak och Rasmus, jag ska jama allvar med blogghjälpen i morgon, det kan jag lova. Hon har gjort en total felprioritering ikväll nämligen.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...