måndag 13 september 2010

Katten Nikita på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är Nikita på Södertälje Katthem.

I natt sov jag som en stock. Fast först gick jag igenom allt som hade hänt under dagen. Mötet, öppet hus, loppisen. Det var en del att sortera, men när det var klart somnade jag och sov ända tills de som jobbar här på morgonen kom. Då måste man ju vara klar med pälstvätt och annat tills frukosten anländer.

När jag hade ätit frukost funderade jag lite på om blogghjälpen skulle komma idag. Jag hade ju en del att tala med henne om.

Sent på eftermiddagen kom hon. Det var bra för hon hade godis med sig. Hon kom in i vår bur och så lyfte hon upp mig i knäet. Jag börjar tycka mer och mer om det, så jag satte igång att kurra som bara den och blev smekt över pannan och ryggen, samtidigt som jag åt godis. Så skulle det var jämt, tycker jag.

Eftersom vi hade det så mysigt så glömde jag bort det jag skulle tala med henne om. Men det får jag ta i morgon istället. Det är en dag då också.

10 kommentarer:

  1. Det är helt förståeligt att du glömde ta upp det du skulle med blogghjälpen. Men alla förstår ju att gos och godis går före allt annat. Passa på att spinna nu!

    SvaraRadera
  2. Mys är det bästa som finns det tycker både vi och husse och matte så vi förstår att du glömde bort det du tänkt på.. Matte skickar lite magkli, det är mysigt det med. Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Det är nästan det bästa som finns, att kurra och äta samtidigt - det smakar så mycket bättre då!Här har vi haft en rörmokare idag som fixat avloppet, det var jättespännande med allt vatten på golvet som svämmade över. Jag gav matte en ordentlig tass och föste ihop vattnet flera gånger, men hon såg inte riktigt ut att uppkatta min hjälp, men hon hade aldrig klarat det där utan mig.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. Klart du ville ha godis och gos, och då glömde du det du skulle säga till blogghjälpen, det förstår vi.
    Du får ta det i morgon istället, mjau
    *Nospuff*

    Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan

    SvaraRadera
  5. Åh, vad mysigt att sitta i knät och gosa! Det gillar vi också jättemycket. Godis gör ju förstås det hela ännu bättre. *kurr*

    SvaraRadera
  6. Sippo, det känns bra att många förstår att gos och godis går först. Sen kommer ju allt annat.

    SvaraRadera
  7. Dui och Deco, hälsa matte och tacka för magkliet. Det satt fint!

    SvaraRadera
  8. Alice, förstår inte riktigt vad matte menar. Hu rskulle hon klarat av rörmokarn utan din hjälp?

    SvaraRadera
  9. Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan Det är riktigt som ni säger, jag för ta det jag glömde igår med blogghjälpen idag istället.

    SvaraRadera
  10. Findus, Isak och Rasmus, visst år det jätemysigt med både gos och godis. Det borde man få jämt.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...