måndag 23 augusti 2010

Blogghjälpen på Södertälje Katthem funderar

Hej, det är blogghjälpen som skriver idag.

Först vill jag tacka för stödet jag fick när min Viktor var borta. Att skriva kommentarer när allt är frid och fröjd är inte så svårt, men alla ska veta att det är jätteviktigt att man stöttar varandra när det blir problem (eller hur Sippo?). Man kan känna sig väldigt ensam och utelämnad när man sitter där och inte vet hur eller vad man ska göra. En mailkommentar kan då göra underverk.

Idag har Viktor tagit det ganska lugnt. Igår när han kom hem kom han in i huset ungefär som om han varit ute nån timme, medan jag mer kände det som om han varit borta flera månader. Jag var tvungen att sitta upp ganska länge för att ta in att han verkligen var hemma igen. Tankarna om vad som kunde ha hänt honom var många innan han dök upp.

Nu har jag nyss läst om Snuffe och de problem han tycks stå inför. Kanske får vi lite mer kött på benen i morgon och kan avgöra om vi behöver göra ytterligare ekonomiska insatser för honom. Som jag skrev till husse på hans blogg, så är ju det viktigaste att Snuffe inte lider.

I morgon kommer en ny bloggkatt, eller katter, från Södertälje Katthem att presenteras. Det återstår lite fotografering och annat innan det första inlägget är klart.

Hoppas ni hjälper till att stötta även den/dessa katten/katterna till ett nytt hem.

14 kommentarer:

  1. Vi är så glada att Viktor hittade hem.Vi får fortsätta att stötta Snuffe med det vi kan .
    Självklart kommer vi att följa den /de nya katten/katterna.Vi hoppas också på en liten rapport ifrån Pelle och Trulsa såsmåningom. Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Mycket klokt jamat, man skulle nästan kunna tro att du är en katt... *ler*
    Självklart skall vi försöka hjälpa Snuffe om vi kan, vi får se vad de säger till hans husse imorgon.
    Det skall bli så spännande att se vem den nya bloggkatten/katterna skall bli! Kanske nån jag känner? Åååhh, vad spännande det skall bli! *biter på klorna*

    SvaraRadera
  3. Det var oerhört glädjande (och lättande) att höra att Viktor kommit hem igen... själv hade jag nog knappast kunnat sova om någon av mina missar var ute någonstans... *ryser*

    Självklart kommer klosterkatterna med mattar att stödja varenda katt som bloggar från Södertälje katthem - now and forever! Vi tycker det är ett så jättebra sätt att presentera katterna och dessutom rikta fokus på deras och katthemmens situation. Du gör ett enastående arbete för alla dessa katter, något vi beundrar bortom ord!

    Nog skall vi kunna hjälpa Snuffe, om det finns en chans. Detta med Strömsholm låter ju lovande... vi har ögonen på situationen, och även om vi inte kan bidra med så mycket pengar själva (särskilt inte nu när en ny liten klostermisse behöver oss) så hjälper vi gärna till att sprida Snuffes berättelse och kontonumret så mycket vi bara kan!

    Kram från klosterkatternas mattar.

    SvaraRadera
  4. Karin, David, Kia och Baileys23 augusti 2010 kl. 23:46

    Självklart fortsätter vi i vår lilla familj och stötta alla katter som är med på den här bloggen. Snart ska vi människor i familjen komma och jobba på katthemmet igen också. Men grattis till att lilla Viktor kom hem och vi ser fram emot att läsa om de nya bloggkatterna snart. Självklart ska vi stödja Snuffe och hans husse också, vi håller alla tummar, tassar och tår här hemma.

    SvaraRadera
  5. Vi var många som drog en lättnadens suck när Viktor fick ordning på hem-riktningen och tassade dit. Det ska bli så spännande att se, vilken/vilka katt(er) som kommer att dyka upp här på bloggen. Vi kommer förstås att stödja vem det än blir. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  6. Hej
    Härligt att höra att din fina Viktor hittat hem igen. Jag tror att han var på hemligt uppdrag och tyvärr inte får yppa vad han har haft för sig - vi katter måste få vara lite mystiska ibland.
    Nu väntar vi ivrigt på nästa bloggmisse här!
    TassKram Wikki

    SvaraRadera
  7. Jag känner igen det där med att katten kommer intassande som om han bara varit ute på en kort revir kontroll när han egentligen varit borta flera dagar. Sixten gör jämt så under sommaren, tack och lov så närmar sig hösten nu och då brukar han hålla sig hemma mer.
    Vi ser framemot att läsa om nästa bloggakatt här.

    SvaraRadera
  8. Hej Dui och Deco. Vi är också så glada för att Viktor är hemma och han verkar nöjd med att vara hemma också. Snällt att ni följer vår nya bloggkatt. Hon behöver stöd.

    SvaraRadera
  9. Hej Alice. De senaste nyheterna om Snuffe andas ju hopp tycker jag. Jag tror nästan du känner vår nya bloggkatt, Nikita?

    SvaraRadera
  10. Hej Klosterkatterna och deras mattar. Det har nog inte blivit så mycket sömn de dygn Viktor var borta. Desto bättre sov vi när han var tillbaka och vi trängdes om utrymmet i sängen. Roligt att ni uppskattar vårt arbete, bloggkattens och mitt. Vi fortsätter också hålla tassar och tummar för Snuffe. De senaste nyheterna gläder mig.

    SvaraRadera
  11. Hej Karin, David, Kia och Baileys. Snällt att ni fortsätter stötta vår nya bloggkatt. Och jättebra att ni snart kommer till katthemmet och jobbar också. Det behövs alltid snälla människor som hjälper våra katter.

    SvaraRadera
  12. Hej Findus, Isak och Rasmus. Det var en stor, tung sten som föll från blogghjälpens hjärta när Viktor plötsligt stod utanför dörren. Snällt att ni kommer att stötta lilla Nikita också.

    SvaraRadera
  13. Hej Wikki. Ja, det var den bästa present man kunde få. Han har säkert varit på hemligt uppdrag för varje gång jag frågar vad han gjort eller var han varit höjer han bara tassen avvärjande och säger inte ett knyst. Tasskram tillbaka.

    SvaraRadera
  14. Hej Puma och Sixtens matte. Det märkliga med Viktor är att han aldrig gjort så tidigare på de 10 år han bott hos oss. Då blir man ju ganska orolig. Kul att ni vill följa nästa bloggkatt också. Välkomna.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...