tisdag 11 maj 2010

Katterna Findus och Falaffel berättar



Hej, det är Falaffel och Findus på Södertälje Katthem.

Så kom då morgondagen. Findus hade sovit lite oroligt på natten. Jag tror han låg och tänkte på hur han skulle göra när människorna kom som skulle klappa honom. Han var nog jättenervös, stackarn.

Jag talade med honom och sa att det inte var farligt att bli klappad. Han hade ju sett att jag vågade och han hade sett att de flesta katterna i grannburarna också tyckte om att bli klappade. Jag vet sa Findus sammanbitet.

Efter en stund hörde vi hur det började skramla i köket utanför vårt rum. Det brukar alltid betyda att man håller på att lägga upp mat på fat som man sen kommer in med till oss.

Så var det också. Dörren öppnades och det kändes på doften att det var god mat som var på väg. I vanliga fall brukade Findus vädra med nosen när han kände matdoften, men den här gången satt han i hörnet i buren. Jag såg att han försökte samla allt mod han hade.

Burdörren öppnades. Några fat med mat sattes på golvet. Jag gick fram och började äta. Tjejen som kom in med maten böjde sig ner och klappade mig. Jag satt kvar, både för att jag inte var så rädd längre och för att jag ville visa Findus att jag inte var rädd.

Mer i morgon.
Falaffel

10 kommentarer:

  1. Mjau! Det är så spännande att jag nästan slår knut på morrhåren! Åh, vad jag hoppas att Findus vågar sig fram för att bli klappad. *håller tassarna*

    SvaraRadera
  2. Hålla oss på sträckbänken sådär..hoppas att Findus vågar! Verkar klokt av dig Falaffel att visa. Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Men ååååhh vad spännande! Hoppas han vågar sig fram!
    *kurrar uppmuntrande*

    SvaraRadera
  4. *trampar otåligt runt* Är det inte imorgon snart? Så att vi får veta hur det går! Heja Findus! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  5. Sippo, det är jättebra att du håller tassarna för oss. Vi behöver många, många hållna tassar.

    SvaraRadera
  6. Hej Dui och Deco. Jag berättar bara vad som hände. Ni måste ha lite tålamod.

    SvaraRadera
  7. Hej Alice. Det är snällt av dig att uppmuntra oss. Vi behöver det.

    SvaraRadera
  8. Hej Finduc, Isak och Rasmus. Nu har det blivit i morgon, så nu kan ni läsa hur det gick.

    SvaraRadera
  9. Hej Findus, Falaffel och blogghjälpen!

    Ville bara berätta att ni fått min bloggaward eftersom jag tycker det ni gör är så bra. Kram och lycka till i jakten på ett nytt hem. Smilla (som bor hos mig sedan 9 år och också var hemlös kattflicka en gång) håller alla fyra tassarna.

    Nina

    SvaraRadera
  10. Hej Nina. Vad glada vi blir över din blog award. Hälsa Smilla och hoppas ni båda fortsätter hålla tummar och tassar för oss!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...