måndag 12 april 2010

Katten Sotis berättar



Hej, det är Sotis på Södertälje Katthem.



När den där tjejen hade klappat mig en stund gick jag åt sidan. Det får ju inte bli hur mycket som helst på en gång. Men när hon gått låg jag en lång stund och tänkte på hur det hade känts när hon klappade mig. Det var ju riktigt njutbart! Och det gjorde ju inte alls ont heller.

Nästa dag när en annan tjej kom in i buren och skulle städa klappade hon de båda andra katterna som fanns i min bur men inte mig. Då blev jag lite ledsen, men jag sa inget.

Nästa dag kom både den tjejen som inte klappat mig dagen innan och den tjej som hade klappat mig dagen före den in i buren. Hon som hade klappat mig böjde sig fram och klappade mig igen. Och jag låg kvar och varken fräste eller slog med tassen. Men vad har hänt? frågade den tjejen som inte hade klappat mig. Kan man klappa Sotis utan att han bits eller fräser? Då svarade den andra tjejen javisst, vill du prova?

Och så klappade hon mig också, och jag låg fortfarande alldeles stilla och lät mig klappas. Jag var knappt rädd alls.

Sen gick det bättre och bättre och en dag började jag till och med självmant gå fram till de som kom in i buren.

Mer om det i morgon

Sotis

8 kommentarer:

  1. Vad skönt! Tänk vad bra tt du vågade ligga kvar! Ju mer gos desto bättre jamar vi och hoppas att du också tycker det. Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Tänk vilken tur att tjejen som inte klappade dig kom tilbaka. Då fick hon ju se hur modig du hade blivit och så blev det gos från två stycken. Härligt! Vad glada vi är för din skull, att du törs gå fram till människor nu. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  3. MEN sotis, så modig du har börjat bli, mjau
    Duktig du är, NU märker du ju att det FINNS snälla *Tvåbeningar* oxå, *Fniss*
    *sträck på dig*
    Vi är oxå så GLADA för din skull att du vågar mer och mer.

    Tasskram till dig Sotis

    Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan


    http://katternasblogg.blogg.se/

    SvaraRadera
  4. Så härligt att du vågade bli klappad. Visst är det spinnarskönt att bara ligga och mysa? *buff*

    SvaraRadera
  5. Hej Dui och Deco. Numera är min paroll också: Ju mera gos desto bättre!

    SvaraRadera
  6. Hej Findus, Isak och Rasmus. Ja det var tur för tjejen att hon kom tillbaka och fick se "NYA SOTIS". Hon trodde knappt sina ögon. Det var jättekul.

    SvaraRadera
  7. Hej Mimmi Chicko Tarzan och Sessan. Ja, nu har jag också märkt att det finns många snälla människor. Men det fanns inga snälla där ute när jag behövde dem!

    SvaraRadera
  8. Hej Sippo. Ja, spinnarskönt är ordet! Nu skulle jag kunna gosa dygnet runt bara nån hade tid med mig.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...