fredag 26 mars 2010

Rapporter från tidigare bloggkatter







Hej, det är blogghjälpen på Södertälje Katthem.
Idag, när Madonna nyss fått ett eget hem, tänkte jag berätta lite om några av våra tidigare bloggkatter.
Först är det Rocky och Tiger ni ser på bild. De bor nu i ett radhus tillsammans med lillmatte, lillhusse och deras föräldrar. De har ett jättebra liv där de springer ut och in precis som de vill. Nyss har de varit på semester hos mattes föräldrar och det gick alldeles utmärkt det också.
Sen har vi lilla söta Berta. Ni minns lilla fina tjejen som var så rädd när hon kom till katthemmet att det inte gick att ta i henne. Efter en tid födde hon 2 ungar. Vi jobbade mycket med henne och jag minns fotfarande första gången jag fick klappa henne utan att hon rusade iväg. Och första gången hon spann istället för att fräsa. Vilken lycka! Hon har det jättebra med sin husse. Han håller just på att glasa in sin balkong så att Berta sa kunna vara ute där i vår och sommar. De stormtrivs ihop.
I morgon ska jag berätta om några tidigare bloggkatter också, men sen ska vi presentera en alldeles ny bloggkatt som nu bor på katthemmet och som behöver ett nytt, eget hem.

12 kommentarer:

  1. Vad det är kul att få läsa lite om tidigare bloggkatter! Vi blir jätteglada när vi läser att det fungerar bra! Du blogghjälpen gör ett toppenjobb med bloggen! Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Åh va roligt att få en liten rapport om de tidigare stjärnorna. Va roligt att de har det bra allihop. Särskilt lilla Berta. Så kelig hon var mot slutet av sin tid på katthemmet.

    Jag blir så glad när det blir bra med de nya hemmen. Krypto och Mysis är ute ohc kollar in vattenpölarna, jagar möss och njuter i solen. Underbart att det äntligen blir lite varmare för oss alla.

    Kram på er tills nästa gång.

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra av gamla bloggare. Jag minns ju Berta väldigt väl. *sniff* Jag blir så glad när jag hör att hon har det bra.

    SvaraRadera
  4. Berta tänker jag ofta på... känns så underbart att veta att hon fått en så fin husse! Och nu har Madonna fått en fin matte... det får hjärtat att sjunga av glädje, kan jag påstå utan att överdriva det minsta.

    Du gör ett så jätteviktigt arbete med att låta katthemskatterna komma till tals här i bloggen, skall du veta! Det må vara ett okonventionellt grepp - men alla grepp (av den goda sorten) är tillåtna när det handlar om liv. Ser med stor spänning fram emot att få lära känna ännu en bloggande katthemsmisse...

    Stor kram från sr. Carina, klosterkatternas matte.

    SvaraRadera
  5. Känns så underbart att få hälsningar från tidigare bloggkatter och höra att de har det bra. Vi tycker också att det ska bli spännande att läsa om vad den nya missen på bloggen ska jama om. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  6. Hej. Vad hände med Bertas mamma som var den som behandlades sämst av gubbstrutten? Hamnade hon också på katthemmet?

    SvaraRadera
  7. Hej Dui och Deco. Det är så roligt att ni följer bloggen. Det ger oss kraft att fotsätta berätta flera katters historier och förhopnigsvis får även de bra hem.

    SvaraRadera
  8. Hej Helena, Krypto och Mysis. Det är många som har en ärskild plats i sitt hjärta för lilla Berta. Inte minst hennes husse, som tur är. Kul att Krypto och Mysis är ute och kolla vattenpölar. Snart är det vår!

    SvaraRadera
  9. Hej Sippo. Jag tror att du också blev lite småförälskad i Berta? Inte undra på. Hon är en jättemysig liten kisse.

    SvaraRadera
  10. Hej sr Carina. Ja, vsst sjunger hjärtat av glädje vrje gång en katt får ett bra hem. JAg resonerar också så att alla sätt är bra utom de dåliga när det gäller att hitta nya, bra hem åt våra katter. Imorgon får du stifta bekantskap med en ny bloggkatt...

    SvaraRadera
  11. Hej Findus, Isak och Rasmus. Nu behöver ni bara väntaen dag till på att får höra o vår nya bloggkatt. Hoppas ni stödjer honom också?

    SvaraRadera
  12. Xantippa. Jag ska ta reda på vad som hände Bertas mamma. Om jag minns rätt så finns hon fortfarande kvar på katthemmet, men jag måste kolla upp att jag tänker på rätt katt.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...