lördag 20 mars 2010

Katten Madonna berättar



Hej, det är Madonna på Södertälje Katthem.



Idag har det varit full fart här på katthemmet. Det har varit årsmöte. Det betyder att många människor som är medlemmar i Södertälje Katthem har varit här.

Såna dagar är väldigt bra, för före och efter mötet kommer det alltid in många människor till oss och pratar och gosar med oss.

Idag har ju jag varit lite splittrad, eftersom jag ligger och funderar på min framtid, men för andra katter som ännu inte fått nåt hem, är det väldigt bra att många kommer hit.

Innan årsmötet var blogghjälpen och flera andra snälla människor från katthemmet på nåt som heter Medborgardagen i Södertälje Stadshus. Där presenterade de oss och berättade vad vi gör och så sålde de vår fina kattkalender. Det gick jättebra och vi hoppas att det innebär att det kommer jättemånga människor hit i morgon på öppet hus. Nu fick ju ännu fler veta att vi finns, vad vi gör och när vi har öppet.

Vi håller tassarna för alla katter här på katthemmet som ännu inte fått nåt eget hem.

Madonna

6 kommentarer:

  1. Vi förstår att du längtar, Mysigt med mycket gos för alla, det behöver ni! Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Bra att det fanns extra många gos- och klihänder idag. Det kan alla ni missar behöva. Vi hoppas också att Medborgardagen gör att ännu fler kommer och besöker er. Det är ju så roligt varje gång någon katt får en egen människa. *Kurr*

    SvaraRadera
  3. Härligt att det var möte för er. Hoppas att många hade tid att gosa mer er idag. Är så glad för din skull att du snart skall få ett eget hem. Har ni hört något om Lilla My? Hoppas att alla kissar mår bra. Undrar just vem som kommer att blogga efter dig. Det var oerhört sorgligt ibörjan att få läsa din historia men tänk hur bra den slutar nu.
    Kram från Helena, Mysis och Krypto.

    SvaraRadera
  4. Hej Dui och Deco. Visst är det mysigt med gos. Det tyckte inte jag förut, för jag trodde människors händer bara var till för att slå med, men nu vet jag att det bara är dumma människor som gör så.

    SvaraRadera
  5. Hej Findus, Isak och Rasmus. Vi hoppas också att medborgardagen gör att det kommer jättemånga människor hit idag. Många av mina kompisar här behöver också egna hem.

    SvaraRadera
  6. Hej Helena, Mysis och Krypto. Blogghjälpen säger att jag verkligen gjort en resa, fast jag förstår inte riktigt vad hon menar. Jag har ju inte rest nånstans, fast hon säger att man brukar säga så när nån har ändrat sig väldigt mycket. Hm, konstigt sätt att uttrycka sig på. Vi har inte kommit i mål ännu vad lilla My beträffar, men vi tror inte längre att situationen är så illa som vi först trodde. Det är av olika skäl svårt att spåra henne, men efter vad vi hört har hon fått det bra til sist. Vi får se om vi kan få fram mer information om henne och få bekräftat var hon är och att hon har det bra.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...