måndag 15 mars 2010

Katten Madonna berättar



Hej, det är Madonna på Södertälje Katthem.



Tror ni att det är självklart att alla ska ha ett bra liv? Jag har tänkt en del på det idag och kommit fram till att det kanske inte är självklart. Men det måste väl ändå vara så att det är det man strävar efter?

Eftersom jag är en katt, så tänker jag ju främst på katter. Men egentligen gäller det ju alla levande varelser. Vem mår egentligen bra av att göra andra illa? Jag tror ingen mår bra av det, men ändå så är det en del som skadar andra.

Då har jag tänkte så här: om man samlade alla som skadar andra och talar om för dem att det vore mycket bättre att man var snäll mot alla så skulle alla må bättre. Skulle det inte vara bra att starta en sån rörelse? En vara-snällrörelse.

Jag tycker det är konstigt att inte nån tvåbening har tänkt starta en sån rörelse. Eller det kanske de har, men inte haft nån framgång. I så fall tycker jag man skulle försöka igen. För jag tror att alla skulle må bra om alla tänkte så. Vad tycker ni?

Madonna

8 kommentarer:

  1. Det tycker vi är en toppenidé! De flesta mår bättre själva, när de gör snälla i stället för dumma saker. Sedan så gör de inte heller någon annan illa eller ledsen. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  2. Vissa människor är onda helt enkelt. Då verkar det inte hjälpa att vara en snäll kisse. *suckar* Men du kommer så klart få en jättesnäll människa som gosar med dig varje dag.

    SvaraRadera
  3. Madonna.
    Både jag och Majsan tycker att du har så rätt i det du säger, men tyvärr så tror jag inte att det kommer att fungera. Det är nog som Sippo säger att en del ÄR onda helt enkelt och njuter av att plåga andra, men också vi hoppas och ber för att du snart ska få ett riktigt bra och gosigt hem. Matte säger att vi kan be den där "biskopen" att be om det i kapellet här i helgen!
    Massor av tasskramar. Håll ut, Madonna!

    SvaraRadera
  4. Vilken bra idé! Klart att ALLA förtjänar ett hem oavsett om man är fyr eller tvåbent eller inte har några ben alls. Nu håller vi alla tassar vi har för att ditt hem ska komma nu! Nosbuffar

    SvaraRadera
  5. Hej Findus, Isak och Rasmus. När man bor på katthemmet får man lite tid över för att tänka ut kluriga saker.Det är ett bra sätt att fördriva tiden tycker jag. Madonna

    SvaraRadera
  6. Hej Sippo. Du har nog rätt, en del människor är kanske inte snälla. De kanske inte är snälla mot sig själva en gång. Fast blogghjälpen tror också att jag kommer att få en snäll människa. Hoppas det inte dröjer så länge. Madonna

    SvaraRadera
  7. Hej Jenny och Majsan. Åh vad bra om ni ber biskopen be för mig och mina kompisar. Då måste det ju bli bra. Ni är så snälla som fortsätter tänka på oss fastän ni själva fått det så bra. Så gör riktigt snälla kompisar. Tass, Madonne.

    SvaraRadera
  8. Hej Dui och Deco. Då blir det i alla fall åtta tassar som hålls i ert hem för mig. Sen tillkommer kanske lite tummar från tvåbeningar också? Hoppas det. Madonna

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...