söndag 14 mars 2010

Katten Madonna berättar



Hej, det är Madonna på Södertälje Katthem.



Idag har det varit öppet hus på katthemmet. Mina människor kom inte idag heller. Det var inte så många där överhuvud taget, men två av mina kompisar fick i alla fall en intresseanmälan. Ni kanske minns att jag berättade om de två katterna som bodde i en lägenhet där matte hade åkt utomlands. När kompisen hon anlitat inte kunde ta hand om katterna längre sa ägaren att hon skulle lämna dem i lägenheten och om de fortfarande levde när ägaren kom tillbaka skulle hon låta avliva dem då. Som tur var kontaktade kompisen katthemmet istället för att avliva dem och idag fick de två en intresseanmälan.

Trots att det inte var jag som fick en intresseanmälan är jag jätteglad för deras skull. Jag tycker de är värda ett bra hem efter allt de varit med om.

Blogghjälpen säger att jag också är det efter allt jag varit med om, men hon tror att jag snart får ett kanonhem. Vi fortsätter jobba på det säger hon. Vi ger inte upp förrän jag har en bra hem.

Vi hörs i morgon.

Madonna

12 kommentarer:

  1. De kommer nog snart dina människor, du får inte ge upp! Du är en riktig sötnos tycker vi. Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Karin, David, Kia och Baileys.14 mars 2010 kl. 19:32

    Du är en så underbar liten katt så det är klart att du kommer att få ett hem. Fram tills dess får ju vi njuta av din blogg, den är alltid lika bra och när man jobbar får man ju upplevelsen av att gosa med dig sötnos. Det brukar ske när man minst väntar sig det, så ge inte upp! Dina människor kommer.. Kram och gos på magen!

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!

    Du kommer att få ett underbart hem nu är det "bara" att ha tålamod. Se på dig själv vilka framsteg du har gjort sedan du satt i karantän och fräste. Nu vill du ju ha kel och smek och det är ju inte så länge sedan. Du har utvecklats riktigt bra. Din dag kommer också att komma, blogghjälpen ger inte upp.

    Gud va skönt att två av dina kompisar fått en intresseanmäla och hoppas att det är till ett bra hem. "om de fortfarande levde här hon kom hem" va är det för resonemang? Tänkte inte hon på vilken enorm smärta både fysiskt och psykiskt som hon skulle göra sina katter? Rikspucko! Tur att hennes kompis ringde till katthemmet!

    Nä nästa vecka måste bli en bättre vecka med massor av människor som kommer till katthemmet och många intresseanmälningar som blir godkända! Kankse är det ett elakt rykte ang. Lilla My vi vår verkligen hoppas det och att vi snarast får besked om hur det är med henne.

    Sköt om dig och må så gott. Hoppas att vi syns snart.

    Många kramar från Helena, Mysis och Krypto

    SvaraRadera
  4. Jama ett grattis till dina kompisar och säg att vi håller tassarna för dem. Självklart håller vi tassarna även för dig. Jag håller till och med svansen. En dag kommer dina människor och kramar och gosar med dig. *uppmuntrartass*

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att höra, att dina två kompisar fick en intresseanmälan. Vi är så glada för deras skull, och vi kommer bli lika lyckliga för din skull när din människa dyker upp! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  6. Vad bra att de fick intresseanmälningar! Vi håller med om att de förtjänar det, men det gör du med! Vi håller tassar och klor för att det är din tur nästa gång! /Siri, Blueberry O Wildberry!

    SvaraRadera
  7. Hej Dui och Deco. Vad glad jag blir när ni tycker jag är en sötnos. Det tycker blogghjälpen också *fniss*

    SvaraRadera
  8. Hej Karin, David, Kia och Baileys. Jag blir så glad när nån säger att jar är fin. När man bor så här och har blivit illa behandlad förut, så behöver man lite uppmuntran. Kanske dyker mina människor upp rätt som det är? Madonna

    SvaraRadera
  9. Hej Helena, Mysis och Krypto. Jag vet att vi måste ha tålamod, det säger blogghjälpen också. Hon som övergav mina kompisar som nu fått en intresseanmälan är verkligen ett Rikspucko, det tycker jag också. Vi hoppas alla att lilla My inte råkat illa ut utan att hon har det bra. Madonna

    SvaraRadera
  10. Hej Sippo. Det är bra att du håller både tassar och svans för mig. Det vore väl konstigt om inte det skulle hjälpa mig att få ett eget bra hem. Madonna

    SvaraRadera
  11. Hej Findus, Isak och Rasmus. Det känns bra att ni blir glada när det är min tur att få ett eget hem. Ni anar inte hur mcyket det betyder att ha kompisar som stödjer en. Madonna

    SvaraRadera
  12. Hej Siri, Blueberry O Wildberry. Tänk om ni har rätt, tänk om det är min tur snart... Oj vad glad jag skulle bli. Blogghjälpen tror att det närmar sig, men hon säger också att det inte går nån nöd på mig nu heller. Och det är ju sant, men inget går ju upp mot ett eget hem... Madonna

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...