fredag 12 mars 2010

Katten Madonna berättar


Hej, det är Madonna på Södertälje Katthem.

Först vill blogghjälpen tacka för alla starka reaktioner på gårdagens blogg. Den handlade ju om att en av våra katter , vi kan kalla henne lilla My (fast det heter hon inte egentligen) kan vara i riktig knipa. Om nån tror att ärendet avslutats så tror ni fel.

På Södertälje Katthem ger man sig inte så lätt om man misstänker att en katt inte hanteras väl. Här sker detektivarbete på högsta nivå. Jag frågade blogghjälpen vilken känsla som var värst: ilskan, besvikelsen, sorgen eller känslan av att inte kunna göra mer än de redan gör. Hon kunde inte svara på det.

Jag har lovat blogghjälpen att inte säga så mycket mer än så idag om detta, men vi vill att alla ska veta att ärendet inte är avslutat. Vi kommer att berätta mer så snart vi kan.

Även om det inte är så roligt att sitta här, så måsta jag ju jama att det är betydligt bättre än att få en matte som bär sig åt på det här sättet.

Så alla som läser det här: fortsätt hålla tassarna för vår kompis.

Jag berättar mer i morgon.

Madonna

6 kommentarer:

  1. Vi håller så hårt vi bara kan. Du kanske kan hjälpa blogghjälpen lite med en katts smarta insikt. Du kanske löser mysteriet.

    SvaraRadera
  2. Vi tänker på lilla My och fortsätter hålla tassarna att hon kommer till rätta! *håller jättehårt*

    Matte säger, att hon inte kan förstå hur lilla Mys människa kunde göra något så tokigt. Om det av någon anledning inte går att behålla en katt, så är det väl bättre att kissen får komma tillbaka till katthemmet?

    Nu menar inte matte att man ska handla oöverlagt när man adopterar en katt, men ibland kan det t ex vara så att den inte går ihop med en katt som redan bor där och ingen av missarna mår bra av det.

    Sedan hoppas vi förstås att det fortsätter komma människor på era Öppet hus. Rätt vad det är, så får nog någon upp ögonen för dig, Madonna. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  3. När man tar sig an en katthemskatt får man ju faktiskt skriva på att man tar ansvar för denna lilla varelse och om man då gör som den här tjejen så borde man kunna stämmas för avtalsbrott, säger vår matte. Ett ordentligt skadestånd till lilla My och också till katthemmet vore verkligen på sin plats.
    Tack Madonna för att du berättade det här för oss. Vi hoppas verkligen att du ska få en bättre matte/husse än så!
    Tass och svanskramar från Jenny och Majsan som fått hjälp av gammelmatte att skriva det här.

    SvaraRadera
  4. Sippo, du kan lita på at jag gör allt jag kan för att hitta vår kompis lilla My. Om vi inte kan hitta henne vill vi i alla fall veta vad som har hänt.

    SvaraRadera
  5. Hej Findus, Isak och Rasmus. Visst skulle lilla Mys matte kommit hit med henne om hon inte kunde ha henne kvar. Det står dessutom klart i det avtal man skriver när man köper en katt här. Jag hoppas också att det kommer hit människor som vill ha mig och mina kompisar, men just för dagen så är lilla My viktigast.

    SvaraRadera
  6. Hej Jenny och Majsan. Det är precis så som ni skriver, man förbinder sig att ta hand om oss för resten av våra liv. Om man inte kan det ska man kontakta katthemmet. Man skulle verkligen vilja straffa en människa som bär sig illa åt mot djur, fast just nu är huvudsaken att vi hittar lilla My, om hon fortfarande lever. Det är snällt av gammelmatte att hjälpa er att skriva. Vi känner ert stöd och det betyder mycket för oss.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...