onsdag 10 mars 2010

Katten Madonna berättar



Hej, det är Madonna på Södertälje Katthem.



Nu ska det snart vara möte med katthemmets PR-Sponsorgrupp. Det tycker jag är bra, både för att blogghjälpen kommer hit då och för att det behövs människor som hjälper oss att få in pengar och annat. Idag ska de prata om vad de ska göra i vår. Det kommer att bli flera evenemang där vi är med. Fast jag får inte vara med själv, och det tycker jag är bra. Jag vill ju vara med mina människor och inte en massa okända.

Jag vet ju inte om jag får några egna människor i vår, men jag hoppas. Blogghjälpen tror att när våren kommer så kommer människor att inse att de behöver en katt, eller fler. Om det drar ut för länge i tiden så säger hon att vi får hitta på nåt. Jag vet inte vad det är vi ska hitta på, men nåt blir det nog, det tror jag.

Fast hon säger också att vi måste hitta ett bra hem. Inte nåt slit-och-slänghem som hon kallar det. Såna vill vi inte veta av på katthemmet och vi förstår heller inte hur de kan existera. Hon brukar undra om de slänger ut sina barn också, de som slänger ut katter.

I morgon berättar jag mer.

Madonna

6 kommentarer:

  1. Klart du får en egen människa eller två i vår eller sommar. Blogghjälpen har rätt i att det säkert är människor som kommer på att de vill ha katt. Men samtidigt har hon rätt i att det inte får vara ett dåligt hem. *nosbuff*

    SvaraRadera
  2. Ditt hem kommer snart!Du är ju underbar så vi har lite svårt att förstå att de inte har kommit än din/dina människor. Tröstartass

    SvaraRadera
  3. Klart att det måste vara ett tryggt, bra hem. Det har hon så rätt i, blogghjälpen. Vi tror alldeles säkert att en så fin katt som du har en människa alldeles runt hörnet, som man brukar säga. Nu hoppas vi bara att de snart tar sig runt hörnet och tittar in på katthemmet. *håller tassarna* Kurr och burr.

    SvaraRadera
  4. Sippo, det viktigaste är ju förstås att mitt hem är ett bra hem. Alla hem borde vara bra hem för en katt tycker jag.

    SvaraRadera
  5. Hej Dui och Deco. Blogghjälpen har också svårt att förstå att mina mäniskor inte kommit än. Men de kommer nog snart tror hon.

    SvaraRadera
  6. Findus, Isak och Rasmus. Jag ska be blogghjälpen titta runt hörnet när hon kommer idag, ifall mina människor står där och trycker.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...