tisdag 9 mars 2010

Katten Madonna berättar



Hej, det är Madonna på Södertälje Katthem.



Idag har det varit ganska lugnt på katthemmet. Det är många katter som står på kö för att få komma in hit, men eftersom det inte är så många som köper katter nu, så kan vi inte ta in fler.

Sånt borde de som kastar ut eller flyttar från sina katter tänka på. Fast de struntar väl i hur vi har det.

Vi hade storstädning i vår bur idag. Jag hjälpte till så gott jag kunde, men det verkade nästan som om de hade tyckt det var bättre att jag inte hjälpte till. Det förstår jag inte. Jag tycker ju att det underlättar om man hjälps åt, så jag struntade i att de sa åt mig att gå åt sidan. Jag var med hela tiden och visade hur de skulle göra. Det kan ju vara svårt för människor att veta hur vi katter vill ha det i buren och vad kan väl då vara bättre än att få råd och tips från en katt?

Nåjam, till slut blev det väl bra ändå. Nu får det väl vara så i en vecka till nästa gång det blir storstädning. Då får jag vara beredd på att hjälpa dem igen. Men det gör jag så gärna.

Vi hörs i morgon

Madonna

3 kommentarer:

  1. Nog är det väl konstigt att människor ska ha så svårt att visa sin uppskattning när man är med och instruerar? Tur att du hjälpte dem, annars hade nog allt tagit mycket längre tid.

    Stackars missar som köar för att få komma in, fast vi förstår att det inte finns obegränsast med plats. Önskar att flera ville ta hand om en eller flera hemlösingar. Både Isak och matte är så glada över att Isak flyttade hit från sitt katthem. Så mycket gos, kel och bus det har varit genom åren! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  2. Jag förstår inte alls varför tvåbeningar inte vill ha hjälp, när katter är så mycket bättre på nästan allting än vi är! Jenny, t.ex, hjälpte mig alldeles nyss att få eld i pannan... hon satt bredvid mig och jamade åt elden att ta sig inne i pannan, och den lyssnade på henne - så nu är det så varmt och skönt här hemma. Imma brukar hjälpa mig att bädda, och hon vaktar alltid ugnen när jag lagar mat eller bakar - har aldrig bränt vid något tack vare henne. Och hur skulle vi klara av alla viktiga säkerhetsfrågor här hemma utan Conny?!? Häromdagen hittade han t.o.m. ett virus på en katt-kompis' blogg och kunde varna så att ingen drabbades av datorelände.

    Mitt hjärta blöder för dig och dina kompisar i katthemmet, Madonna, och du kan tro att vi allihop - katter och människor - ber för att ni allihop skall få egna hem och mattar/hussar!

    Nospuss från sr. Carina, klosterkatternas matte.

    SvaraRadera
  3. Vad du är duktig som hjälper till!Vi håller tassarna för att riktigt många av er på katthemmet får egna hem nu så att de som väntar på att får komma in i värmen kan göra de.Alla katter förtjänar ju sitt eget hemma med kärlek och omtanke. Nosbuff

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...