fredag 5 mars 2010

Katten Madonna berättar



Hej, det är Madonna på Södertälje Katthem.

Idag har det varit lite rörigt här på katthemmet. En av mina kompisar är jätterädd av sig. Hon springer iväg så fort nån närmar sig och vågar inte bli klappad. De som jobbar här brukar vira in handen i en stor handduk innan de klappar henne, för hon är så rädd att hon bits.

Nu var det så att en av våra snälla människor tyckte att hon behövde lite sällskap. I en annan bur fanns två killar, Randolf och Grålle. Då flyttade man över Randolf till den här rädda katten, men då blev stackars Grålle alldeles hysterisk. Tanken var att man skulle se hur det gick med Randolf och den rädda katten innan man flyttade över Grålle också. Men eftersom Grålle blev så ledsen var man tvungen att flytta tillbaka Randolf med detsamma.

Sen satte man in en transportbur till den rädda katten och la lite mat i den. Då gick hon in och så stängde man dörren och bar in den till Randolf och Grålle.

Efter en stund gick den rädda katten ut. Randolf och Grålle nosade lite på henne och hon nosade tillbaka. Nu visar det sig att det går jättebra med alla tre. Randolf och Grålle är glada att vara tillsammans igen och den rädda katten gör framsteg.

Det är inte utan att jag känner igen mig. Jag tror den rädda katten kommer att bli en riktig myskatt också, bara hon får lite tid på sig.

Madonna

6 kommentarer:

  1. Tänk vilken lugnande effekt vi katter kan ha. Fast jag ser framför mig hur Grålle mådde när hans kompis blev förflyttad helt plötsligt. Det var nog smartast att låta rädda katten flytta in till dem istället.
    *tass*

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det går bra för din kompis och att hon blir lite lugnare nu när hon får lite coola kompisar. Tasskram

    SvaraRadera
  3. jag jag tror oxå den rädda katten kommer bli ett mystroll om ett tag!

    SvaraRadera
  4. Sippo, visst är vi bästa medicinen för varandra. Den skygga katten blir alltmer framåt och idag har hon stått framme vid burdörren och jamat lite.

    SvaraRadera
  5. Dui och Dec, det märks redan skillnade på skygga katten. Fast hon behöver nog lite tid till på sig innan hon blir riktigt lugn.

    SvaraRadera
  6. KAttliv, vi får hålla alla tassar vi har för att hon ska bli en gosig katt. Men det har hänt många gånger förr att katter som man inte trodde skulle gå att ta i har blivit riktiga myskatter.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...