lördag 27 februari 2010

Katten Madonna berättar



Hej, det är Madonna på Södertälje Katthem.



Ibland känner man att allt liksom står stilla. Som det är med att höja katters status till exempel. Här på Södertälje Katthem jobbar vi alla, både katter och människor, jättehårt för att folk ska förstå att vi har känslor, precis som alla andra. Vi kan känna både glädje, sorg, rädsla, harmoni m m. Precis som människor. Vi tycker att vi ska ha ett värde också.

Tyvärr finns det en del som inte tycker det. Men så ibland glimmar det till. Som till exempel när blogghjälpen berättade att det kommer att bli en konsert i S:t Jacobs Kyrka i Stockholm Måndag den 15 mars kl 19.00 till förmån för katthemmen. Det är jättemånga fina solister som ställer upp och sjunger och spelar för oss.

Blogghjälpen ska gå dit och hon hoppas att många, många andra ska dit också. Om du som läser det här har möjlighet att gå tycker jag att du ska göra det. Inte bara för att du får höra fin musik i vacker miljö, utan också för att du hjälper katthem, så att de kan fortsätta att hjälpa oss katter som inte har nåt hem.

I morgon får du hålla tassarna för att mina människor kommer. Då är det öppet hus mellan 15-17, så nu måste jag börja förbereda mig.

Madonna

10 kommentarer:

  1. Åh vad bra när det händer saker som är både roliga och till nytta för oss katter! Vi håller tassarna allt vi kan imorgon! Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Vilket bra initiativ med konserten! Då hoppas vi förstås på många besökare både i kyrkan och när ni har öppet hus. Fantastiskt om det resluterar i flera intresseanmälningar till er katter! Och alldeles särskilt håller vi förstås tassarna för dig, Madonna. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  3. Men jamars då... Vart tog mitt inlägg vägen??? *tittar under skrivbordet* Nåjam, jag jamade ungefär samma som ovanstående kattkollegor. Allt som görs för att höja oss katter till bättre status är bra. Om det var möjligt skulle jag släpa med mig husse upp till er och hålla tal.

    SvaraRadera
  4. Så bra initiativ!
    Undrar vilka artister det blir???
    Catrola Äggvisp? Cat Stevens? Misse Landgren? Mikael Wiehskas? Lasse Winnartass?

    Vänliga svansvift,
    Trassla Pälsboll

    SvaraRadera
  5. nämen va snygg du är Madonna!
    klart att det kommer en familj till dig!
    /tass

    SvaraRadera
  6. Hej Dui och Deco. Visst är det kul med sån här grejer. Hoppas det blir mycket mer sånt i framtiden. Madonna

    SvaraRadera
  7. Hej Findus, Isak och Rasmus. Det är två snälla tjejer, en som heter Margot Nyström och som spelar piano och en som heter Kerstin Dellert som nog många känner till, som har tagit intiativet. Madonna

    SvaraRadera
  8. Hej Sippo. Men vad händer med dina inlägg? *orolig* Nåjam, du kom ju fram till sist i alla fall. Jag tycker du ska fortsätta jobba på att få upp husse hit och hålla tal vid konserter. Det skulle jag och säkert många med mig, uppskatta. Kämpa på! Madonna

    SvaraRadera
  9. Hej Trassla Pälsboll. Jag tror ingen av de artisterna du nämner kommer att medverka, men det bli många andra som också är bra. Madonna

    SvaraRadera
  10. Hej Kattliv. Jag hoppas också det kommer en familj till mig. Det vore så kul att få möta våren i ett eget hem. Madonna

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...