tisdag 23 februari 2010

Katten Madonna berättar



Hej, det är Madonna på Södertälje Katthem.

Nu har ni fått veta lite om min bakgrund. Inte allt, för jag vill inte berätta alla detaljer om hur jag blivit behandlad. Det gör ingen glad att läsa.

Nu bor jag här på katthemmet. Alla här vill hjälpa mig och mina kompisar till ett nytt, bra hem. Kanske dröjer det lite till innan jag får ett sånt, men blogghjälpen säger att det viktigaste är trots allt att det är ett riktigt bra hem. Om det betyder att det tar lite tid, så får det göra det.

Jag tycker att alla människor som läser min blogg skulle säga till ALLA sina snälla vänner att de skulle ta hand om minst en katt. Det måste så klart vara människor som kan ta hand om en katt också. Det kostar ju lite att ha en katt, men blogghjälpen säger att de flesta kan dra in på något för vår skull. Man får så mycket tillbaka av en katt, säger hon. Fast inte i pengar så klart, men det är inte allt här i världen. Man har behov av mys också och sånt kan vi verkligen ge.

Vi hörs i morgon.
Madonna

6 kommentarer:

  1. En katt (eller gärna två jamar vi)är det bästa som finns.Man får så mycket säger matte och husse, kärlek, mys, någon att leka med och någon som bryr sig om en och så mår man så bra av att ha katt,man blir lugn säger de. Snart kommer din människa ska du se! Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Du jamar klokt min vän. Alla snälla människor borde ha en katt som skänker tröst och glädje. *spinner*

    SvaraRadera
  3. En bra idé! Då får en katt, eller flera, ett alldeles eget hem och en egen människa. Och husse/matte får sällskap, underhållning och trivsel i hemmet. Kurr.

    SvaraRadera
  4. Dui och Deco. Jag hoppas att många, många fler människor upptäcker samma sak som er matte och husse redan upptäckt, nämligen att det är toppen att ha katt/er. Madonna

    SvaraRadera
  5. Hej Sippo. Just det, tröst och glädje. Vi finns där i med- och motvind, eller hur? Madonna

    SvaraRadera
  6. Hej Findus, Isak och Rasmus. Visst är det lite konstigt att inte fler människor insett vilka fördelar det innebär att ha katter. Hur ska man få dem att fatta? Madonna

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...