lördag 28 november 2009

Katten Berta berättar



Hej, det är Berta på Södertälje Katthem.

Vet ni om att det är Kattens Dag idag och i morgon? Jag nämnde visst det igår, men jag tycker det är så viktigt så det är bäst att påminna om det igen. I morgon ska bland andra blogghjälpen vara på Hornbach i Kungens Kurva. Jag vet inte riktigt vad det är, men de säljer en massa saker. Där ska också de som kommer från katthemmet sälja saker, bland annat vår fina kalender. Om du kan tycker jag du ska åka dit. Efter det kan du åka direkt till katthemmet, för vi har öppet hus mellan 15-17.

Alla pengar som kommer in från försäljningen går till oss katter på Södertälje Katthem. Även om vi inte gör så mycket så kostar det pengar att vi bor här i alla fall. Det är jätteviktigt att alla försöker hjälpa till att få in pengar till oss, annars vågar jag inte tänka på hur det skulle gå.

Jag hoppas nu att många, många snälla människor som vill och kan ta hand om en eller flera katter tänker till ordentligt innan jul och ger de där katterna ett bra hem nu. Vilken julklapp skulle kunna vara bättre? Jag bara undrar.

Berta

4 kommentarer:

  1. Jag håller helt med dig! Hoppas att det blir flera katter som får ett eget härligt hem till jul. Det förtjänar de verkligen. Glad första advent till dig lilla Berta, sötnos! <3

    SvaraRadera
  2. Jättebra att du påminner alla om kattens dag. Det är förjamat viktigt att informera om det.
    Hoppas ni får in mycket pengar till katthemmet, så dom kan fortsätta och rädda våra vänner.

    SvaraRadera
  3. Hej Anonym. Tack för adventshälsningen. Glad advent till dig också. Berta

    SvaraRadera
  4. Hej Sippo. Det är jätteviktigt att vi får in pengar så vi kan hjälpa många fler av våra kompisar där ute. Det finns många, många som inte har ett eget hem och som är både hungriga, frusna, sjuka, rädda och ledsna. Vi måste fortsätta kämpa för dem. Berta

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...