onsdag 25 november 2009

Katten Berta berättar



Hej, det är Berta på Södertälje Katthem.

Har ni märkt att det talas lite i tidningarna nu om katter och vår situation? Jag tycker ju att den som skriver allra mest och bäst om oss katter är vår ambassadör, Anna-Lena Brundin. Förutom att hon har fixat en jättefin kalender med katter och komiker, så skriver hon i tidningen Allas Veckotidning, hon har uppträtt i TV4 Morgonprogram och hon talar om katter så fort hon kommer åt.

Just nu spelar hon teater i Hässleholm i nåt som heter Cabaret. Och vet ni vad hon gör i pauserna? Hon säljer vår fina kalender, så att det kommer in pengar till katthemmet så vi som bor här får mat, mediciner, kattsand, leksaker och annat. Alla kan få köpa kalendern här på katthemmet, men den finns också på nåt som heter adlibris har blogghjälpen sagt.

Jag tycker inte man kan tala för mycket om hur katters situation är. Tänk om några varje dag kommer till insikt om att man inte ska behandla katter, eller andra djur eller människor, illa. Vad bra det vore.

Nu ska jag börja planera lite för morgondagen. Inte nog med att det är öppet hus i morgon här på Morabergsvägen 6 mellan 17-19, det ska göras hembesök för min del också! Oj vad spännande det ska bli. Hoppas det är en bra familj, för är det inte det får jag inte flytta. Där är alla här på katthemmet jättebestämda. Inga katter får flytta till dåliga hem. Det är bra tycker jag.

Berta

4 kommentarer:

  1. Visst är det tur att det finns kända människor som bryr sig om oss och gör vad de kan. Alla våra mattar och hussar får kämpa på på det sätt de kan, genom att prata om hur katter har det så ofta de kan.Bättre att man gör det lilla man kan än inget alls säger matte! Vi håller tassarna för att hembesöket ikväll går bra! Tasskram

    SvaraRadera
  2. Vi håller tassarna för att hembesöket går bra. Jama till så fort du hör något. *nosbuff*

    SvaraRadera
  3. Hej Dui och Deco. Vilken klok matte ni har. Visst måste det vara bättre att göra det lilla man kan än inte göra nåt alls. Så skulle alla tänka tycker jag. Berta

    SvaraRadera
  4. Hej Sippo. Nu har jag jamat till i dagens blogg. HAr ni läst den? Då vet ni att allt gick bra, men att det dröjer lite innan jag får åka hem. Berta

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...