torsdag 19 november 2009

Katten Berta berättar




Hej, det är Berta på Södertälje Katthem.


Idag är det lite nervöst, för det är öppet hus. Det har det ju varit många gånger tidigare när jag har varit här, men idag är första gången som blogghjälpen har sagt till mig att jag ska försöka visa upp mig lite mer än jag brukar. Det känns ju lite läskigt. Jag tycker det är tryggt att ligga i mitt lilla utrymme i buren som jag brukar. Ni kan ju se på bilden att det ser väldigt mysigt ut.

Men jag förstår ju att människor kanske inte ser mig så tydligt där. Jag är ju inte dum precis, bara lite blyg. Vi får se hur det går. Blogghjälpen säger att vi testar idag och ser hur det går, sen kanske vi blir lite modigare nästa gång, på öppet hus på söndag och så vidare. Det känns bra att man inte behöver visa upp sig alltför mycket redan första gången, bara lite.

Undrar om nån av er har varit tvungna att visa upp er för att era människor skulle se att ni fanns? Hur gjorde ni i så fall? Det är alltid bra med tips från såna som kan saker bättre.

Nu måste jag putsa mig lite till innan besökarna kommer.
Berta

9 kommentarer:

  1. Vår katt Kia hade vi inte tänkt ta först eftersom hon också var en ganska blyg katt och när vi kom till katthemmet gömde hon sig under en stol. Det tog några timmar innan hon kom fram men när hon väl gjorde det var hon underbart fin och gosig och vi föll totalt för henne. Det är lite som med dig. Först verkar du rädd och blyg men när man gosar med dig är du världens sötaste. Hade jag haft möjlighet att ta dig hade jag gjort det direkt. När rätt människa kommer och letar efter dig så får du bara fortsätta vara så fantastiskt mysig och gosig så löser det sig. Vi håller alla tassar och tummar för att du ska få ett bra hem snart :)

    SvaraRadera
  2. Min fästmö var jätterädd första gången husse hämtade henne. Dom som hade haft henne sedan hon föddes, verkade inte bry sig om kissarna alls. Väl hemma hos oss, så tog det jääättelång tid innan hon vågade lita på husse. Mig litade hon på rätt snabbt, eftersom vi båda jamade samma språk. Jag tycker att du ska komma fram när du själv känner att du vågar. *tröstbuffar*

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du vågar vara lite modig idag och synas, du är en jättevacker katt tycker vi.
    Styrketass och nosbuffar

    SvaraRadera
  4. Du är en jättefin katt och spinner sååå snabbt. Du är väldigt kelen och en underbar misse. Så försök att fånga modet ditt och spatsera lite i buren när männsikorna kommer för att kolla in alla missar. Det är svårt vi vet men du kommer att lyckas. Alla små framsteg räknas. Go Girl!!

    Kram från Krypto och Mysis och Helena

    SvaraRadera
  5. Hej Karin. Jag minns Kia väldigt väl. Hon var lite lik mig till utseendet och blev bara mysigare och mysigare, precis som jag säger blogghjälpen. Jag vet att hon fick ett jättebra hem hos er. Hoppas jag också får det snart, för det skulle verkligen vara roligt att få ett eget hem. Känner inte du nån som är lika snäll som du som kan ta hand om mig? Berta

    SvaraRadera
  6. Hej Sippo. Ja, det är nog inte bara jag som haft det tufft som liten. Det finns tyvärr många katter som haft det. Jag tror också det är riktigt att man ska göra det man känner är bäst, men jag tror i alla fall det är bra att blogghjälpen säger åt mig att försöka vara lite mer synlig. Hon tvingar mig ju inte. Berta

    SvaraRadera
  7. Hej Dui och Deco. Jag var lite mer framme idag på öppet hus för blogghjälpen var inne i min bur och pratade med mig. Tyvärr regnade det som bara den så det var inte så många som kom. Kanske kommer det fler på söndag. Berta

    SvaraRadera
  8. Hej Krypto och Mysis och Helena. Jag har redan börjat spatsera mer i buren än jag gjorde förut, men jag ser ju att andra katter visar sig ännu mer än jag. Fast jag tränar som bara den, så rätt som det är kanske jag visar mig precis när MIN människa kommer. Berta

    SvaraRadera
  9. Hej igen lilla Berta. Tyvärr gör jag nog inte det just nu. De som jag känner som passar till att ge en liten katt ett bra hem har redan så många katter. Men jag kollar hela tiden runt efter någon som kan ta hand om en ny katt. Men det måste vara någon som är värd att få en så fin katt som du också. Det kommer ske snart. Du är så fantastiskt fin. Massor med lycka till-kramar tills vi ses nästa gång på katthemmet.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...