lördag 17 oktober 2009

Katterna Ravioli och Ravelli berättar


Hej, det är Ravelli och Ravioli på Södertälje Katthem.
Idag är det lördag och det är jag, Ravioli som berättar. På förmiddagen var blogghjälpen på katthemmet. Inte för att städa utan hon skulle lämna ut en annan katt som fått ett nytt hem. Vi var lite ledsna över att det inte var vi som fick ett eget hem, men blogghjälpen sa att vår tur kommer. Visserligen har vi hört det förut, men eftersom blogghjälpen inte har övergivit nån av de katter hon hjälpt med bloggen förut så tror vi att hon inte kommer att överge oss heller innan vi fått ett bra hem. Fast det är klart, vi vill ju gärna att de ska ske snart. Men då säger blogghjälpen, som alltid kommer med motargument, att det är bättre att vänta lite längre och att det hemmet blir det rätta än att det går fortare att hitta ett hem som kanske inte blir så bra. Faktiskt inte så tokigt tänkt för att vara blogghjälpen.

Sen sa hon att idag hade hon inte tid att busa med oss, men i morgon skulle hon försöka komma lite tidigare till öppet hus, som är mellan 15-17, så vi kunde få komma ut en stund och äntligen få tag i den där eländiga pricken som håller på att driva både Ravelli, Nenne och mig till vansinne. Maken till knäppgök har vi aldrig sett.

I morgon kanske Ravelli ska berätta om att han kanske ska bli commandocat och vad det innebär.

Ravioli

4 kommentarer:

  1. Er städhjälp har nog helt rätt att det är viktigt att vänta på RÄTT hem! Det vet jag för just nu är jag i mitt sjunde hem! Men det har jag bestämt är det definitiva... aldrig att jag flyttar från de här bra människorna, just nu när jag börjat få fason på dem!
    TassKram Wikki
    PS. Jag kan låna lite bilder av er och göra lite reklam för er på min blogg kanske?
    PPS: Tävling: Ni vill väl va me?!! http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.12517543

    SvaraRadera
  2. Det är bra att blogghjälpen ser till att ni kommer till ett bra hem och inte till något som inte bryr sig om er. Ni förtjänar ju det bästa. Hoppas ni lyckas få tag i pricken nästa gång. *fniss*

    SvaraRadera
  3. Hej Wikki. Stackars dig som haft så många hem. Vi vet minsann hur det är att inte få stanna där man vill vara. Hoppas du har hittat rätt människor nu. Vi ska be blogghjälpen att skicka bilder så du kan göra reklam för oss. Det tar vi gärna emot. Ravelli och Ravioli

    SvaraRadera
  4. Hej Sippo. Den där pricken vill vi helst inte prata om dag. Men i morgon bitti kommer blogghjälpen tillbaka för att städa och då...
    Ravelli och Ravioli

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...