måndag 12 oktober 2009

Katterna Ravelli och Ravioli berättar


Hej, det är Ravelli och Ravioli på Södertälje Katthem.
Ravelli här. Idag hade jag jättekul på förmiddagen. Det satt en massa människor på golvet utanför våra burar och pratade. Det höll på med den där kattsanden som vi ska testa, som vi berättade om för flera dagar sen. Vi tyckte det var jättekul att det var så många där så vi satt tätt tryckta intill nätet på vår burdörr och lyssnade. Jag satt närmast.

Rätt som det var öppnades burdörren och gissa vem som smet ut? Det var jag det. En av de andra tjejerna, som också är jättesnäll, började försöka få tag i mig, men jag smet undan gång på gång. Jag var ute ganska länge i rummet, men till sist fick hon tag i mig i alla fall och bar tillbaka mig till buren.

Men strax efter skulle de sätta in en ny toalåda i vår bur med kattsand som vi skulle testa. Gissa vem som smet ut igen då? Mhm, det var jag igen.

De försökte få tag i mig en bra stund, men plötsligt fick jag syn på den där nedrans pricken på golvet, som jag inte lyckats fånga än. Jag gav mig sjutton på att nu skulle den fast. Bäst som jag jagade den där pricken öppnades burdörren och pricken stack in i buren, jag efter och dörren stängdes, nästan utan att jag märkte nåt. Jag vet inte hur det där gick till men jag börjar misstänka att blogghjälpen på nåt sätt var inblandad. Återkommer när jag utrett det där.

Ravelli

6 kommentarer:

  1. Fy, vad nedrigt med pricken, att luras på det där sättet.. Du hann väl kolla in hur det såg ut runtomkring under tiden du var ute? Tasskramar

    SvaraRadera
  2. Du har ju anlag för att bli commandokatt, det hör ju jag. Fast det var lite taskigt att pricken samarbetade med tvåbeningarna för att få in dig i buren. Då får ge igen när du får tag i den.
    *nosbuff*

    SvaraRadera
  3. Fniss. Du mådde väl toppen när du var ute och kollade läget utanför buren. Förstår att du tog första bästa tillfälla att kolla runt lite. Hörde av vår matte att du smet för henne också. Bra gjort! Vi har misst en av släktens kompisar idag. Mattes mamma hade 3 katter men en hade fått cancer i halsen och var tvungen att tas bort idag. Men matte var genast på att de kanske skulle ta hand om er.... de tänker över saken i sorgen. Håller tummarna, för där är det jättebra och mycket godis får de.

    Håll ut för er tur kommer också.

    Kram från Mysis och Krypto.

    SvaraRadera
  4. Hej Dui och Deco. Jo visst hann jag kolla in en hel del, men det återstår massor att kolla där ute. Jag ska snart smita ut igen. Ravelli

    SvaraRadera
  5. Hej Sippo. Ja commandocat låter kul. Vad gör man då? Och jag ska nog ge den där pricken när jag får tag på den, var så säker. Ravelli

    SvaraRadera
  6. Hej Mysis och Krypto. Såna där nyheter vill vi gärna ha. Tänk om det kunde bli så att vi får komma till er mattes föräldrars hem. Det är säkert ett toppenhem eftersom ni fått ett toppenhem. Sånt går i arv tror vi. Ravelli och Ravioli

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...