måndag 7 september 2009

Katten Kia funderar vidare


Hej, det är Kia på Södertälje Katthem.
Som ni kanske läste igår så tycker jag och många med mig, att man ska ta hand om sitt djur. Har man en gång skaffat ett djur så har man en skyldighet att ta hand om det hela djurets liv. En av de som kommenterar mig blogg tycker att vi borde ha en djurpolis i Sverige. Det tycker jag också.

I det här landet verkar det inte finnas någon som tar nåt större ansvar för djur som far illa. Utom förstås frivilliga organisationer. Det tycker jag är dumt. Om nån ser ett djur som far illa i Sverige är det mycket svårt att hitta nån som har laglig skyldighet att ta hand om det djuret. Om man ringer till polisen och säger att det springer omkring en katt som ingen tar hand om till exempel ger de ofta rådet att man ska ta hand om det själv eller ringa nån frivillig organisation, typ ett katthem som oftast har överfullt. Det finns t o m de som säger att man ska kasta ut katten. Ska det vara så? Det tycker inte jag.

Kia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...