måndag 17 augusti 2009

Katten Kia vill ha ett eget hem


Hej, det är Kia på Södertälje Katthem.
Idag har blogghjälpen varit på katthemmet och jobbat. Sen har hon flyttat mig också. Plötsligt har jag fått en egen bur, fast mina ungar är kvar i den gamla buren. De är så pass gamla nu, så de behöver inte mig. Och tassen på hjärtat, det var ganska skönt att få lite lugn och ro.

Igår berättade jag ju om att jag fick en spark i huvet rakt på mitt högra öga. Det var alldeles ömt. Nu hade jag i alla fall hittat en bra buske på en tomt att gömma mig i. Det fanns en farbror på tomten ibland, men han såg mig inte. Det var tur, för jag hade lite svårt att orientera mig eftersom jag inte såg på ena ögat.

När jag hade bott några dagar i busken fick jag mina tre ungar, Kalle, Kille och Krister. Inte nog med att jag måste ha mat så jag kunde mata dem nu, jag hade ont i huvet och i ögat, som också hade börjat klia ordentligt. På natten smög jag iväg och lyckades hitta lite att äta här och där. Jag tror inte mina ungar blev riktigt mätta, men jag gjorde så gott jag kunde.

Det var inte bara hungern som var ett problem för ungarna. Det var en sak till. Men det fortsätter jag berätta om i morgon.

Kia


2 kommentarer:

  1. *sniff* Det sticker i mitt pälsiga hjärta när jag läser vad du tassar ner. Stackars dig. *slick på nosen*

    SvaraRadera
  2. Hej Sippo. Det är bra att du tröstar med nosslick. Jag blir ledsen själv när jag skriver vad jag varit med om. Men nu ska allt bli bra, bara jag får ett eget hem. Kia

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...