lördag 29 augusti 2009

Katten Kia bloggar vidare


Hej, det är Kia på Södertälje Katthem.
Jag har tänkt på en sak. Jag skulle vilja tacka den där farbrorn som hjälpte mig och ungarna när vi hade det så svårt. Jag vet inte hur jag ska nå honom för vi katter har ju inga telefoner. Om jag har tur läser han den här bloggen, men det vet jag ju inte. Om du läser den så ska du veta att både jag och ungarna är glada att vi fick hjälp av dig. Jag vågar inte tänka på vad som kunde hänt annars.

Det finns en del människor som är elaka mot djur. Jag vet inte varför, men jag antar att de inte mår bra. Hur kan man annars få ut nåt positivt av att göra någon illa? Förutom att det är väldigt fegt att ge sig på nån som är mindre och inte kan försvara sig. Men jag vet också att det finns många som är snälla mot djur och gör allt för att vi ska få det så bra som möjligt. Man måste nog ta fasta på dem och försöka glömma de som är och har varit elaka.

Om jag har tur får också jag ett bra hem, där man tycker om mig och där jag får ta hand om nån eller några människor. Det vore roligt. Fast först måste ju såret på magen läka.

Kia

2 kommentarer:

  1. Läk du i din egen takt. Passa på och njut av lugnet och uppmärksamheten. *nosbuff*

    SvaraRadera
  2. HEj Sippo. Ja, du har nog rätt. Det får ta den tid det tar för såret att läka. Men hittills ser det fint ut. Kia

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...