fredag 28 augusti 2009

Katte Kia berättar mer


Hej, det är Kia på Södertälje Katthem.

Nu har vi varit ett tag på katthemmet. Under den tiden har jag förstått att om vi inte hade fått hjälp av den där snälla farbrorn som bodde i huset vid den trädgård där vi gömde oss, så hade vi nog inte klarat oss.

Inte nog med att vi hade ont i ögonen. Det hade knappast gått över av sig själv, och risken är stor att mina ungar blivit blinda av infektionen och att även jag förlorat synen på mitt friska öga. Så illa kan det nämligen gå om man inte får rätt hjälp i tid.

Just nu väntar jag på att såret på magen ska läka. Det kliar lite, men det ser jättefint ut säger de som tittat på det. Om några dagar är nog allt som vanligt igen. Då skulle jag gärna vilja ha ett eget hem. Jag vill komma till en eller flera snälla människor som aldrig skulle drömma om att sparka mig. Nu vet jag att det finns såna människor också. De finns här på Södertälje Katthem. Det skulle behövas flera. Kanske du kan hjälpa till ibland? I så fall kan du gå in på vår hemsida, www.sodertaljekatthem.se och läsa om hur man kontaktar oss.

Kia

2 kommentarer:

  1. Kämpa på tjejen. *svanskram* Husse säger att han gärna skulle vilja rädda dig och dina ungar, men vi har inte plats eller råd. *gråter*

    SvaraRadera
  2. Hej Sippo. Jag kämpar på som bara den. Synd att inte din husse kan ta hand om oss, eller åtminstone nån, men vi får leta vidare. Blogghjälpen säger att det finns en människa till varje katt. Kia

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...