onsdag 22 juli 2009

Nu söker fina Gullan på Södertälje Katthem ett eget hem





Hej, jag heter Gullan och bor på Södertälje Katthem.



Igår fick min kompis Musse, som bott på katthemmet ganska länge, ett eget hem. Det var jättekul för honom. Innan han åkte sa han till mig att jag skulle tala med blogghjälpen, en som jobbar här på katthemmet, om att hon skulle hjälpa mig att ta över hans blogg. Då trodde han att det skulle gå lättare för mig att hitta ett eget hem.

Det var väldigt snällt av Musse och blogghjälpen kom in i min bur igår direkt efter att Musse åkt och så kom vi överens om hur vi skulle lägga upp det hela.

Idag ska vi bara presentera mig lite grann. Jag heter alltså Gullan och kom till katthemmet i höstas. Jag har blivit utkastad från mitt förra hem och både behandlingen i det hemmet och efter att jag blev utkastad gjorde att jag var en väldigt rädd katt när jag kom hit. Men det ska jag berätta mer om i morgon. Nu måste jag kolla lite vad fåglarna utanför fönstret gör. Det är mitt jobb att kolla dem, nämligen.

Vi hörs i morgon. Gullan

4 kommentarer:

  1. Åhh Gullan! Hoppas du hittar ett hem fort. Du är min favvo katt och hade jag inte haft en sån envis husse här hemma, så hade jag tagit hem dig på engång :) Mina kissar håller tassarna för fullt för dig!!! Hejja hejja hejja!!!

    SvaraRadera
  2. Välkommen lilla kissen. *vinkar med tassen* Det kommer gå bra för dig ska du se. Ibland är människor lite långsamma att fatta, men snart så inser dom vilken sötnos du är och då kommer du få egna människor att hålla reda på. *nosbuff*

    SvaraRadera
  3. Hej Anonym. Jag tycker du ska ta med din envisa husse till mig så han får se hur fin jag är. Låt honom läsa min blogg också. Bra att dina kissar håller tassarna. Ju fler tassar, desto bättre. Gullan

    SvaraRadera
  4. Hej Sippo. Musse har berättat om dig så jag vet redan att du är en snäll katt som stöder oss katter här på Södertälje Katthem. Undrar egentligen hur många långsamma människor det finns? Och vaför skyndar de sig inte hit för att få ta hand om oss? Blogghjälpen säger som du - att jag komer at få egna mäniskor att ta hand om. Hoppas ni båda har rätt - och det snart. Gullan

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...