lördag 18 juli 2009

Katten Musse söker nytt hem


Hej, det är Musse på Södertälje Katthem igen.

Tänk att vi är mitt i sommaren och ändå kommer det inte hit så många som jag skulle vilja för att titta på oss. Jag vill att det kommer jättemånga människor hit i morgon på öppet hus mellan 15-17 på Morabergsvägen 6D i Södertälje. Vi bjuder på show genom att vi visar oss och kanske busar vi lite extra när du kommer, om det inte är för varmt, förstås.

Jag har undrat varför det inte är fler som har katter. Jag har ju tidigare sagt att det finns vetenskapliga undersökningar som visar att man mår bättre om man klappar en katt. Om du köper t ex mig, så skulle du kunna få klappa mig jättemycket, och därigenom må bra. Det är ju mycket bättre än att äta mediciner. Mediciner är ju dessutom inget gott, så genom att skaffa katt slipper du mediciner, mår bra och gör dessutom en eller flera katter glada. Tänk på det.

Musse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...