söndag 26 juli 2009

Katten Gullan söker nytt hem


Hej, det är Gullan på Södertälje Katthem.


Ni som följt min blogg vet vad jag redan berättat, annars kan ni läsa det längre ner på sidan.

Efter att jag blivit utkastad från mitt hem och fött Gnosan och Gnutten var det ganska svårt. Jag fick slita som bara den för att hitta mat till mig själv och ungarna, samtidigt som jag måste skydda dem från människor som inte var snälla. Det är inte så lätt att klara av det, särskilt när man är trött, rädd och hungrig själv. Därför blev jag ganska nyfiken när det kom en människa och lockade på mig, som verkade som om hon ville hjälpa mig. Men säker kunde jag ju inte vara.

Jag vågade helt enkelt inte lita på att hon var så snäll som hon verkade eftersom flera andra inte visat sig vara så snälla som jag trodde de var, så jag fräste åt henne och försökte smita iväg. När jag vände mig om såg jag att hon följde efter mig. När jag kom fram till gömstället där mina ungar låg, så stod hon plötsligt bredvid mig. Vad skulle hända nu?

Det berättar jag kanske i morgon. Nu ska jag först berätta att det är öppet hus idag mellan 15-17 på Morabergsvägen 6D i Södertälje. Om du kommer hit då kanske du redan idag för veta lite mer om mig.

Gullan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...