torsdag 18 juni 2009

Katten Musse fortsätter söka hem


Hej, det är Musse på Södertälje Katthem igen.

Igår var det det väsen här må ni tro. Som tur var kunde jag bevaka från mitt fönster vad som hände utanför katthemmet. Det var en massa människor och maskiner som höll på och lät som bara den. Rätt som det var satte de igång en bullrig maskin och så brakade det till och sen ramlade ett träd omkull. Då hoppade jag ner från fönstret, för man kan ju inte veta vad som händer. Men efter en liten stund måste jag ju kontrollera att allt stod rät till, så jag hoppade tillbaka.

Vet ni vad jag fick se då? Jo, de satte igång maskinen igen, och så ramlade ett träd till omkull. Så där höll de på jättelänge. Till slut låg det en massa träd huller om buller utanför katthemmet. Det såg inte så fint ut, men det är visst meningen att det ska bli fint när de är färdiga.

Om ni kommer hit idag på öppet hus mellan 17-19 kan ni själva se vad som hänt. Jag väntar på er.

Musse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...