tisdag 30 juni 2009

Kan du ge katten Musse ett hem?


Hej, det är Musse på Södertälje Katthem igen.

Idag är det lite jäktigt här. Jag ska nämligen få besök. Ja, inte bara jag, utan alla katter på katthemmet. Det är nämligen så att Länstidningen i Södertälje ska komma på besök och göra nåt som heter reportage om oss. Det är ett konstigt ord, men det betyder visst att de ska skriva om oss i tidningen och kanske ta lite bilder också. Blogghjälpen ska vara med och berätta om oss, och en som heter Gittan som också är jättesnäll mot oss katter.

Tänk om det blir så att nån som läser om oss tänker att ”den där Musse, honom ska jag allt försöka få köpa och ta hand om”. Fast jag vågar inte ta ut nån glädje i förskott. Men å andra sidan har blogghjälpen sagt att rätt som det är så händer det att jag får ett eget hem.

Nu hinner jag inte skriva mer idag för jag måste som sagt förbereda mig för besöket. Jag berättar mer om det i morgon.

Musse

2 kommentarer:

  1. Hoppas det är bra. Se till att dom citerar några jam från dig. Det är ju trots du som är huvudkatten. Vi håller tassarna för dig kompis!
    *håller krampaktigt tassarna*

    SvaraRadera
  2. Hej Sippo. Jo, jag ska nog försöka se till att de får klart för sig vem som är huvudkatten här. Fast blogghjälpen säger att just det är lite av mitt problem, det här att jag har lite svårt att visa upp mig. Det är därför besökare inte ser mig, fast jag är så fin. Fast jag ska försöka skärpa mig idag. Musse

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...