onsdag 10 juni 2009


Hej, det är Musse på Södertälje Katthem igen. Igår började jag berätta lite om mig själv.

Jag dumpades alltså i Karlberga, där jag aldrig varit förr och där jag inte kände nån och där ingen gav mig mat.

Som tur var kom det en snäll tant och tog hand om mig efter ett tag. Då var jag ganska mager och jättehungrig. Hon annonserade efter mina ägare i affärer och på alla möjliga ställen, men ingen hörde av sig. Jag var ju inte öron- eller chipsmärkt så ingen visste vilka som ägt mig. Vi katter vet ju inte heller vad våra ägare heter, så det är svårt att hjälpa till.

Här på katthemmet är de mycket noga med att alla katter ska vara kastrerade, vaccinerade och märkta. Men det här hände ju innan jag varit här.
Hur jag hamnade på katthemmet ska jag berätta mer om i mina kommande bloggar.
Idag ska ni vara i Södertälje Centrum efter kl 17 tycker jag. Då är de som jobbar i katthemmets PR/Sponsorgrupp på stan för att informera om oss och samla in pengar. Jag tycker förresten att ni ska komma hit och jobba hos oss i sommar. Ni kan titta på vår hemsida www.sodertaljekatthem.se eller ringa 550 32 000 så får ni veta mer. Vi ses.
Musse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...