onsdag 6 maj 2009

Vet du att en av Sörmlands gulligaste katter söker nytt hem?


Hej, det är Pärlan på Södertälje Katthem igen. Som jag berättade igår har jag fått byta bur. Först när de kom och hämtade mig blev jag lite rädd. Tänk om de skulle kasta ut mig, precis som min förra familj gjorde! Men så gör man inte här på Södertälje Katthem.
Istället fick jag en jättebra bur där jag har örnkoll på allt och alla. En del brukar kalla den för Lyckoburen. Hoppas den innebär lycka för mig.
Nu när jag börjat komma i ordning märker jag att det är jättmycket jobb med att sitta här. Först ska jag kolla alla som går ut och in, sen är det nya kompisar i burarna runt omkring som jag måste bekanta mig med. Det här blir jättekul. Fast ett eget hem vill jag helst av allt ha, förstås. I morgon är det öppet hus här på Morabergsvägen 6D. Kommer du då?
Pärlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...