torsdag 14 maj 2009

Ska katten Pärlan få ett eget hem idag?



Hej på er, det är Pärlan på Södertälje Katthem. Idag är det öppet hus här på Morabergsvägen 6D mellan 17-19. Hoppas du kommer då. Du är särskilt välkommen om du är snäll och har möjlighet att ta hand om mig eller nån av mina kompisar. Fast man får komma och bara titta också.

En som läser mina bloggar skrev igår att hon tyckte man skulle sätta ut vårt plusgirokonto i bloggarna, så att de som vill stödja oss vet var de kan sätta in pengar. Det tycker jag var en bra idé, för det kostar mycket pengar med mat, kattsand, veterinärvård, mediciner och annat. Plusgirokontot är 38 93 41-9. Där kan man sätta in stora eller små belopp. Man kan också vara säker på att inga pengar försvinner på vägen till administration eller annat. Alla pengar går oavkortat till oss katter på katthemmet. Bra, va?

Pärlan.

2 kommentarer:

  1. Pärlan!
    Jag skulle vilja veta hur du kom in på katthemmet, vad gjorde du innan?
    Tyckte jag läste att du haft bäbisar också? Berätta lite mer om dem kanske? Vore roligt att veta!

    SvaraRadera
  2. Hej Mari. Jag kom till katthemmet via en snäll familj som sett mig gå ute. Jag fick bo på deras terrass, för de hade allergi och jag kunde inte få komma in. Mitt i vintern fick jag 4 ungar. Då la den snälla familjen mig och mina ungar i en låda och bar in mig i deras garage och gav mig mat. Dagen efter fick vi åka till katthemmet. Jag var jätterädd och fräste allt vad jag kunde åt de som försökte ta i mig, eftersom jag blivit van vid att människor slog och sparkade efter mig. Nu har mina ungar blivit sålda och jag har förstått att alla männniskor inte alls är dumma. Tvärtom är jag jättegklad när nån kelar med mig. JAg hoppar gärna upp i knäet. Jag ska berätta mer i kommande blogg om det här. Pärlan

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...