måndag 25 maj 2009

Katten Pärlan rapporterar från sitt nya hem

Hej, känner ni igen mig? Det är Pärlan som tidigare bodde på Södertälje Katthem. I fredags fick jag ett nytt hem.

Efter att ha väntat hela dagen i min transportbur, kom ÄNTLIGEN min matte och hämtade mig. Hon bar ut mig till en bil och så åkte vi hem.

Det första hon visade mig var toan. Det var bra, för eftersom jag inte riktigt vågade lämna transportburen på katthemmet så var det väldigt skönt att gå på toan. Sen började jobbet med att undersöka mitt nya hem.

Det lät väldigt intressant i köket, så jag började där. Det visade sig att det fanns 2 fåglar i en bur där. De ska undersökas närmare, men jag får ta det så småningom.

Jag har hittat flera favoritplatser att ligga på: en fåtölj, en matta och under lillmattes säng och framförallt i mattes och lillmattes knä. Där är det mysigt må ni tro. De är jättesnälla mot mig och tycker allt har gått över förväntan. Det tycker jag också.

Eftersom jag fått det så bra, vill jag hälsa till mina kompisar på katthemmet och säga att det kommer säkert att ordna sig för er också, bara ni har tålamod. Det finns faktiskt jättesnälla människor, även om de flesta av oss har erfarenhet av såna som inte varit snälla.

Kanske blir det en liten rapport framöver också. Vi får se.

Pärlan (som numera heter Boncuk, som jag hette när jag kom till katthemmet).

5 kommentarer:

  1. Så skönt att höra att allt gick bra. Kul att höra att du redan hittat till dina människors knän. Det är inte dåligt det. Lycka till i framtiden gullnos. *svanskram*

    SvaraRadera
  2. Åhh vad kul och höra att allt gick över förväntningarna...Hoppas du kommer stortrivas i ditt nya hem och det låter som du fått en bra start iallafall ;) Glöm inte och vara snäll mot fåglarna nu bara...

    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Hej Sippo och Anonym. Ja, det är jättekul här. Tänk att även jag fick ett eget hem med jättesnälla människor. Jag stortrivs redan och fåglarna verkar väldigt spännande...

    Hjälp nu Anastasia är ni snälla. Hon är värd att få det lika bra som jag, och alla andra katter också. Boncuk

    SvaraRadera
  4. Hej Nicklas. Ja, jag är verkligen på G nu. Boncuk

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...