lördag 9 maj 2009

Katten Pärlan kämpar på för ett eget hem

Hej, det är Pärlan på Södertälje Katthem igen.

Idag får ni se första bilden på mig i min nya bur. Om man tittar i bakgrunden kan man se tvättmaskinen. Ni kan se att den står nära, så jag har full uppsikt över den. Så här fungerar den: först lägger man i smutsiga saker i ett hål på framsidan. Sen stänger man för hålet. Sen lägger man i mjöl, eller vad det är, i en låda som man drar ut. Till slut trycker man på lite knappar. Sen kan man vila en stund, eller syssla med annat. Men plötsligt slutar maskinen väsnas och då är tvätten ren. Rena trolleriet allltså.

Till höger står en av alla de snälla människor som hjälper oss katter här. Hon tar hand om oss alla liksom flera andra. Fast det behövs många fler. Kanske du har lite tid över?

I morgon är det öppet hus på Morabergsvägen 6D mellan 15-17. Du kommer väl då? Kanske är det min tur att få ett eget hem nu. Det vill jag så gärna.

Pärlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...