fredag 8 maj 2009

Katten Pärlan fortsätter sin kamp för ett eget hem


Hej, det är Pärlan på Södertälje Katthem. Igår skrev jag att ni skulle få se bild på mig i min nya bur. Det ska ni få också, men hittills har jag haft så mycket att göra med mitt nya arbete att jag inte hunnit med fotografering, så ni får nöja er med en bild från gamla buren. Men det kommer en bild snart.
Kan ni tänka er att varje person som kommer in på katthemmet måste passera mig. Nästan alla stannar upp och pratar lite eller kommer in så jag kan sitta i deras knä och prata och bli klappad. Det tycker jag mycket om. Särskilt nu, när jag har så mycket nytt att tala med dem om.
Till exempel har jag lärt mig hur tvättmaskinen fungerar. Den står precis utanför min bur med en glasskiva och en gång emellan. Den går nästan jämt när det är bemannat här. Det är mycket jobb att kolla bara den, ska ni veta.
I morgon kanske jag har ett nytt kort. Ni får vänta och se. På söndag är det öppet hus här. Då kan ni komma och träffa mig på Morabergsvägen 6D mellan 15-17. Om vi tycker om varandra kanske jag kan få bli din katt?
Pärlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...