söndag 3 maj 2009

Jättemysig katt söker bra, eget hem


Hej, det är Pärlan på Södertälje Katthem igen.
Ibland tänker jag saker. Ganska ofta faktiskt. Nu har jag tänkt att det är konstigt att en del katter får ett jättebra liv medan andra inte får det. Hur kan det komma sig? En del katter behöver aldrig bo på ett katthem. De får fina hem på en gång.
Jag är glad att jag får bo på katthemmet istället för att springa ute som jag fick göra först när jag blev utslängd från familjen jag bodde i, men helst skulle jag ju velat att jag kommit till en jättesnäll familj på en gång och att fått stanna där.
Nu hoppas jag att jag får komma till en snäll människa eller familj snart så att jag får ett bra hem en gång i mitt lilla kattliv. Kan du se till att det blir så? Vi har öppet hus idag mellan 15-17 här på Morabergsvägen 6D. Pärlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...