söndag 10 maj 2009

Fina katten Pärlan fortsätter kämpa för ett eget hem

Hej, det är Pärlan på Södertälje Katthem.

Igår blev jag lite trött efter allt jobb med tvättmaskinen, så jag la mig i blogghjälpens knä och vilade en stund. Det var skönt. Efter ett tag var jag pigg igen och kunde fortsätta arbetet med övervakning av tvättmaskin, diskmaskin och annat.

Nu när jag lärt mig det har jag börjat med det allra viktigaste - övervakning av matserveringen. Varje morgon får vi mat av de snälla människorna som hjälper oss. De byter vattenskålar och gör rent i våra toaletter och i burarna också. Det brukar bli jättefint när de varit där.

Idag är det extra viktigt att det är fint i buren, för det är öppet hus här på Morabergsvägen 6D mellan 15-17. Om du kommer då så kan vi träffas. Vi kanske trivs så bra ihop att vi kan bo tillsammans?

Pärlan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...