söndag 5 april 2009

Yes, Yes, Yes

Vi fixade det! Idag kom det 2 människor till öppet hus som gick direkt till vår bur. De ville ha oss. Båda två! Tillsammans med de andra som säljer katter på Södertälje Katthem kom hon som hjälper mig med bloggarna överens om att hembesök och transport till vårt nya hem kunde ordnas på en gång.

Jag har visserligen inte riktigt blivit hemtam i mitt nya hem ännu, så jag ligger under soffan och avvaktar lite. Där har mina nya människor satt in mat och vatten, så jag får vara ifred i början. "Hon kommer fram när hon vill" säger de. Det är bra att jag inte tvingas fram, för jag behöver lite tid att vänja mig vid alla nya lukter och intryck.

Smulan däremot, har redan börjat undersöka vårt nya hus. Lite då och då kommer hon in till mig under soffan och rapporterar. Det är jättemånga rum att undersöka har hon sagt. Hon har också berättat att vi har fått var sitt sele som vi ska få gå ut i. När vi vant oss vid tomten ska vi få gå ut genom kattluckan som finns i huset. Det verkar jättebra.

Jag tror det här kommer att bli toppen. Människorna verkar jättesnälla och har dessutom vana vid katter sedan tidigare.

Nu behöver inte vi blogga längre. Innan vi åkte talade vi med en annan katt på Södertälje Katthem som behöver ett eget hem. Hon heter Boncuk. Hon är också väldigt trevlig och hon behöver hjälp. Hon kommer att fortsätta bloggen.

Kanske kommer vi att höra av oss när vi kommit i ordning i vårt nya hem, men till dess får ni läsa Boncuks blogg. Glöm inte att göra det.

Många hälsningar från Skipper och Smulan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...