lördag 25 april 2009

Katten Pärlan kämpar på för ett eget hem


Hej igen, det är Pärlan på Södertälje Katthem.
Idag är det en spännande dag må ni tro. Flera av de som jobbar här ska vara i Luna-gallerian och visa upp katthemmet där. Jag har kontrollerat så att allt är med: bord, lotter, priser, bilder på oss katter, vykort, kläder och mycket annat. Det har varit väldigt jobbigt, men kul.
Idag får jag nog pusta ut medan de är i gallerian. Men jag tycker ni ska gå dit. Och sen kommer ni till katthemmet i morgon på öppet hus mellan 15-17. Det blir väl bra, för då kan vi träffas.
Som ni säkert redan vet vill jag ha ett eget hem, så snart som möjligt. Kan du se till att jag får det?
Pärlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...