onsdag 1 april 2009

Finns det ingen allergimedicin?


Hej, det är jag Skipper igen.
Igår fick vi en hälsning från min gamla familj. De säger att de saknar oss jättemycket. Lillmatte har gråtit för att hon inte kunde ha oss kvar på grund av allergi. Jag och Smulan har också gråtit. Jag tycker att läkemedelsbolagen skulle kunna hitta en bra allergimedicin snabbt. Då kunde lillmatte ta den och så kunde vi få flytta hem igen.

Men det verkar inte som om de hittar nån bra medicin. Så då måste vi hitta ett annat hem. Snabbt.
Nu börjar det bli ljust och fint ute. Vi längtar ut. Vi brukade vara ute förut och kom alltid när matte ropade på oss. Nåja, nästan alltid. Ibland hade vi ju faktiskt viktigare saker för oss än att lyda. Att spana på nån pippi t ex.
Kan du ordna så vi får göra det igen? Kom till oss på Södertälje Katthem på Morabergsvägen 6D i så fall. Vi har öppet hus på torsdagar 17-19 och på söndagar 15-17. Om man ringer 08 550 32 000 kan man nog få komma andra tider också.
Vi hörs snart

Skipper

P S Smulan hälsar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...