lördag 28 mars 2009

Lördag morgon på katthemmet


Hej, det är jag Skipper igen.
Som jag berättade igår jobbar jag nu med att hitta ett sätt att skaffa mig ett bra hem, helst tillsammans med Smulan, min dotter.

Det är faktiskt inte så lätt som det låter. Resurserna är begränsade här på katthemmet. Helst skulle jag vilja sätta in stora annonser på dagstidningarnas förstasidor med bilder och förklaring av situationen, men det kostar ju så mycket, och jag har inga pengar. Det är ovanligt att katter har det.

Fast om jag fortsätter att blogga och hon som hjälper mig att skriva sätter upp bloggarna på min bur så kanske det ger resultat. Det är i alla fall den strategi jag för tillfället jobbar efter. Hoppas den håller.

Om du inte kan ta hand om mig själv, kan du väl hjälpa mig att berätta om min situation för andra som kanske skulle kunna ta hand om en, eller helst två, fantastiska katter. De kan ju läsa bloggen på www.kattsidor.blogspot.com eller ringa katthemmet: 08 550 32 000 eller gå in på katthemmets hemsida www.sodertaljekatthem.se.

Vi hörs

Skipper

P S Smulan hälsar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...